Huur opzeggen

Wilt u uw huur opzeggen?  

Dat kunt u makkelijk en snel regelen via onze website, kijk op deze pagina bij 'Direct regelen'!

U krijgt daarna van ons direct een e-mail met een bevestiging van uw huuropzegging. Kunt u die e-mail niet vinden? Of lukt het opzeggen niet of wilt u iets veranderen? Andere vragen? Bel ons dan op 0578-67 66 66.

1. Minstens 1 maand van tevoren

Laat ons zo snel mogelijk weten op welke dag u wilt dat uw huur stopt. Doe dat altijd minstens 1 maand van tevoren. Eerder kan ook.

2. Voorinspectie

Tijdens de voorinspectie loopt de opzichter met u door de woning. De opzichter legt uit hoe u de woning moet achterlaten. Deze afspraken zet de opzichter voor u op een rij. We sturen die afspraken naar u toe. Zo weet u precies wat er nog moet gebeuren.

3. Verhuren aan nieuwe huurder

We gaan uw woning zo snel mogelijk proberen te verhuren aan een nieuwe huurder. Dat is voor u vaak ook fijn. Misschien dat de nieuwe huurder iets van u wil overnemen.

4. Nieuwe huurder

Mag een nieuwe huurder contact met u opnemen? Dan geven wij uw telefoonnummer door. De nieuwe huurder belt u voor een afspraak om de woning te komen zien. U kunt dan vragen of die iets van u wil overnemen, bijvoorbeeld gordijnen of een laminaatvloer. Maar let op: maak nog geen afspraken! Soms besluit iemand de woning toch niet te nemen.

5. Meterstanden

Vergeet u niet de meterstanden op te schrijven voordat u de sleutels inlevert?

6. Inleveren sleutels

Lever op de laatste huurdag de sleutels vóór 12:00 uur in op ons kantoor. Doe ze in een envelop met daarop het adres. Inleveren mag aan de balie of in de brievenbus.  

7. Eindinspectie

Nadat u de sleutels hebt ingeleverd controleert de opzichter uw woning. Hij kijkt dan naar de afspraken die hij met u maakte bij de voorinspectie. Hebt u niet alles gedaan? Dan krijgt u een rekening voor wat er nog moet gebeuren in uw woning.

8. Eindafrekening

Wij doen ons best om u binnen twee weken de laatste rekening te sturen.

Direct naar Huur opzeggen op de website van Triada.

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

Algemeen

U kunt via deze website de huur opzeggen van uw woning of garage. U mag de huur ook telefonisch opzeggen wanneer u er online niet uit komt. Wij zijn bereikbaar op 0578 - 67 66 66.

Mijn partner en ik gaan uit elkaar. Hoe werkt het met de huurovereenkomst?

Algemeen

Bij een geregistreerd partnerschap of bij een huwelijk hebt u wettelijk gezien beiden recht op de woning. U spreekt samen af wie in de woning blijft wonen. Daarna is het belangrijk dat u de gedeeltelijke huuropzegging aan ons doorgeeft. U kunt het document ingevuld naar ons terug sturen.

Ik wil de huur opzeggen van een overleden familielid. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Gecondoleerd met het overlijden van uw familielid.

U kunt de huur van de woning of garage van een overleden familielid opzeggen via deze website. Per post, e-mail of telefonisch is ook mogelijk. Vergeet niet om ons een kopie te sturen van de overlijdensakte.

Ik ga verhuizen. Kan ik mijn spullen ter overname aanbieden?

Algemeen

Spullen ter overname kunt u aanbieden aan de nieuwe huurder. De nieuwe kandidaat neemt contact met u op voor een bezichtiging nadat hij/zij een voorlopige aanbieding heeft gekregen. 

De overname legt u vast op een overnameformulier. Deze formulieren krijgt u nadat de voorinspectie heeft plaatsgevonden. Een kopie van dit formulier moet voor de einddatum in het bezit zijn van Triada. De kosten verrekent u onderling. Wij bemoeien ons daar niet mee.

Is er nog geen nieuwe huurder bekend? Neem dan contact met ons op, de verhuurconsulent bespreekt met u de mogelijkheden.

Kan iemand anders mijn huur opzeggen?

Algemeen

Zowel de huurder als de medehuurder die op de huurovereenkomst staat, kan de huur opzeggen.
Is er een medehuurder? Dan tekent u beide voor de opzegging.
Bent u gemachtigd door de hoofdhuurder? Dan kunt u ook de huur opzeggen. 

Krijg ik een bevestiging van de huuropzegging?

Algemeen

Ja, u krijgt altijd een bevestiging van uw huuropzegging. Wanneer u online de huur opzegt, krijgt u direct per e-mail een bevestiging. Kunt u de e-mail niet vinden? Kijk dan eens in uw spam-postbus. De afzender is welkom@triada.nl

Kan ik de datum van mijn huuropzegging nog wijzigen?

Algemeen

Dat is maar in enkele gevallen mogelijk. Bel hiervoor naar ons klantcontactpunt. De medewerkers zijn bereikbaar op telefoonnummer 0578 - 67 66 66.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit terugdraaien?

Algemeen

Een huuropzegging is definitief. U kunt er bij hoge uitzondering op terugkomen. Zijn er bijzondere omstandigheden? Bel dan zo snel mogelijk met ons.

Ik heb de huur van mijn garage opgezegd. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Wanneer u online of telefonisch de huur van uw garage opzegt, krijgt u direct per e-mail een bevestiging van uw huuropzegging. Kunt u de e-mail niet vinden? Kijk dan eens in uw spam-postbus. De afzender is welkom@triada.nl.

Op de dag waarop de huurovereenkomst eindigt. levert u de sleutels voor 12:00 uur in op ons kantoor. Doet u dit niet op tijd? Dan zijn de extra kosten voor uw rekening. U ziet deze op de eindafrekening.

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

Algemeen

De opzegtermijn is minimaal een maand. De huur kan bijvoorbeeld eindigen op de 15e van de maand als u op de 15e van de maand ervoor de huur opzegt. De opzegdatum moet op een werkdag vallen (maandag tot en met vrijdag).

U kunt natuurlijk ook kiezen voor een langere opzegtermijn. U hebt dan meer tijd om de woning goed op te leveren. Ook is de kans groter dat er op tijd een nieuwe huurder bekend is, die mogelijk spullen van u wil overnemen