Afrekening servicekosten

Betaalt u servicekosten? Dan krijgt u ieder jaar voor 1 juli een afrekening van ons. In deze afrekening verrekenen wij uw maandelijkse voorschot met de werkelijke kosten. Soms krijgt u geld terug en soms vragen wij u bij te betalen.

Veel gevraagd over Afrekening servicekosten

Ik heb een klacht over het schoonmaken van mijn wooncomplex. Waar kan ik die melden?

Algemeen

U kunt de klacht melden door een e-mail te sturen naar schoon@triada.nl. Vermeld daarin uw naam, uw adres, uw telefoonnummer en de omschrijving van de klacht.

Waarom betaal ik voor tuinonderhoud in de servicekosten?

Algemeen

Uw wooncomplex heeft een besloten tuin, die alleen toegankelijk is voor bewoners van het complex. Daarom betalen alle bewoners mee aan het tuinonderhoud. 

Ik heb een afrekening van de servicekosten ontvangen. Waarom krijg ik die een keer per jaar?

Algemeen

Iedere maand betaalt u een voorschotbedrag voor de servicekosten. Na afloop van het betreffende jaar kunnen wij berekenen wat de kosten precies zijn geweest. Op basis van die kosten rekenen wij met u af. Betaalde u teveel? Dan krijgt u geld terug. Maar waren de gemaakte kosten hoger dan het door u betaalde voorschotbedrag? Dan betaalt u bij. Een overzicht van de kosten en de voorschotten staan op uw afrekening.

De servicekosten vindt u in uw huurovereenkomst onder leveringen en diensten.

Wanneer ontvang ik de afrekening van de servicekosten en wanneer vindt de uitbetaling plaats?

Algemeen

U ontvangt de afrekening ieder jaar vóór 1 juli. Wilt u de precieze datum van de uitbetaling weten? Neem dan contact met ons op. 

Ik heb de huur opgezegd. Wanneer krijg ik de afrekening van de servicekosten?

Algemeen

U krijgt geen aparte afrekening van de servicekosten. Wij beschouwen die kosten als voldaan.

Ik woon op de begane grond, waarom moet ik betalen voor de schoonmaak van het trappenhuis?

Algemeen

U maakt gebruik van een gemeenschappelijk ruimte in uw woongebouw. Daarom betaalt u mee aan de schoonmaakkosten.

Kan ik het voorschotbedrag dat ik betaal voor de servicekosten aanpassen?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk. Wij beoordelen het voorschotbedrag elk jaar bij het opmaken van de afrekening. Als dat nodig is, passen wij het voorschotbedrag aan. 

Moet ik ook voor de lift betalen als ik er geen gebruik van maak?

Algemeen

Huurders betalen servicekosten voor de lift als deze toegang heeft tot voordeur en/of berging. Het maakt niet uit of zij de lift gebruiken of niet. 

Waar kan ik zien of het voorschotbedrag wordt aangepast dat ik betaal voor de servicekosten?

Algemeen

Dit staat op het overzicht van de jaarlijkse huurverhoging. 

Wanneer gaat de aanpassing in van het voorschotbedrag dat ik betaal voor de servicekosten?

Algemeen

De aanpassing gaat ieder jaar op 1 juli in.

Waarom moet ik bijbetalen bij de afrekening van de servicekosten en krijgt mijn buurman geld terug?

Algemeen

Dit kan komen doordat uw voorschotbedrag lager is dan dat van uw buurman. Hij krijgt het teveel betaalde geld terug en u moet het te weinig betaalde bedrag bijbetalen. 

Kan ik de uitbetaling van de servicekosten op mijn eigen bankrekening krijgen? De huur wordt door een instantie betaald.

Algemeen

Het geld wordt overgemaakt naar het rekeningnummer dat bij ons in het syteem staat. Dit rekeningnummer staat ook vermeld in de brief 'afrekening servicekosten'.

Ik heb niet het hele jaar in mijn woning gewoond. Moet ik de servicekosten voor een heel jaar betalen?

Algemeen

Nee, de afrekenperiode ziet u op de jaarlijkse afrekening. Als de huurovereenkomst eindigt, stopt de betalingsverplichting.